人生100年時代〜どうしましょ!〜

豊かな暮らしとは・・・日々を綴ります

オンライン英会話・・・昨日の宿題は「お茶の作法について」

f:id:emike:20170908225510j:plain

 

わたしは オンライン英会話をしています。

 

昨日、講師の先生に、

 

「今日は何をしてましたか」

 

と聞かれました。

 

 

わたしが、お茶のお稽古をしてきたことを伝えると、

 

茶道についての説明をするのが、宿題になりました。

 

 

英語で、なんていったらいいの?

 

 

今日、レッスンの時間が間近になって

 

必死で考えました。

 

 

レッスンの時間になりました。

 

先生から

 

「昨日の宿題はしましたか」

 

と聞かれ、答えました。

 

 

Put the green tea in the tea bowl.

 

Pour the hot water of the pot.

 

 Stir and lather with a tool for turning bamboo made tea.

 

 Take the tea bowl with your right hand,

place it on your left palm ,

 turn the tea bowl clockwise twice ,and drink it.

 

Wipe with your fingertips after drinking,

and wipe with your fingertips with a paper ,

it is called “Kaisi”

 

 “Kaisi” is used for putting sweets on it in the tea ceremony.

 

After drinking it ,turn the tea bowl anticlockwise twice.

 

 

先生は、笑いながら

 

「日本に行った時、お茶を飲ませてね。」

 

とおっしゃていました。

 

 

もっと、きちんと説明したいのですが、わたしの英語力では無理です。

 

こんな宿題を出さないでくださいね、先生。